Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
SKLEPU INTERNETOWEGO PAPATKA.PL
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
3. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE
INTERNETOWYM
4. ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
5. PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
7. COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejsza polityka prywatności Sklepu Internetowego ma charakter informacyjny, co
oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców lub Klientów Sklepu
Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym
podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików Cookies
oraz narzędzi analitycznych.
1.2. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu
Internetowego jest Alohomora sp. z o.o z siedzibą w Wolsztynie (adres siedziby: 64-200
Wolsztyn ul. Hoene Wrońskiego 7/1 64-200 Wolsztyn) wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000837207; sąd rejestrowy, w którym
przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w
wysokości: 200 000 zł.; NIP: 9231735700; REGON: 385899054, adres poczty elektronicznej:
biuro@alohomora.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 61 111 01 68. – zwany dalej
„Administratorem” i będący jednocześnie Usługodawcą Sklepu Internetowego i Sprzedawcą.
1.3. Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) – zwanym dalej „RODO” lub „Rozporządzeniem RODO”.
Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
1.4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne.
Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu
Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków:
(1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie
wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego i
niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania
Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem
skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w
takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną
umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych.
Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na
stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego; (2) obowiązki
ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym
wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na
Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w
celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi
Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
1.5. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób,
których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest
odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z
prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane
dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i
adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci
umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do
osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający
odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym
lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub
uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
1.6. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko
naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze
zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby
przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać.
Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje
środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione,
danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
1.7. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i
rozpoczynające się dużą literą (np. Sprzedawca, Sklep Internetowy, Usługa Elektroniczna)
należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu Internetowego
dostępnym na stronach Sklepu Internetowego.
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
2.1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach,
gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
(1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych
w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest
niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4)
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których
nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności
osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy
osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
2.2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo
zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności.
Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców i Klientów Sklepu
Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności –
w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
3. CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SKLEPIE
INTERNETOWYM
3.1. Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych
przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę lub
Klienta w Sklepie Internetowym lub przez Administratora. Przykładowo jeżeli Klient decyduje
się na dokonanie zakupów w Sklepie Internetowym i wybierze odbiór osobisty zakupionego
Produktu zamiast przesyłki kurierskiej, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu
wykonania zawartej Umowy Sprzedaży, ale nie będą już udostępniane przewoźnikowi
realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
3.2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w ramach Sklepu Internetowego w
następujących celach, na podstawach oraz w okresach wskazanych w poniższej tabeli:
Cel przetwarzania danych
Podstawa prawna przetwarzania danych
Okres przechowywania danych
Wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej lub podjęcie
działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów
Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest
niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do
podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia
w inny sposób zawartej Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
Marketing bezpośredni
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora – polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego
Sklepu Internetowego oraz dążeniu do sprzedaży Produktów
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla
Umowy Sprzedaży dwa lata).
Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku
wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą.
Marketing
Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą, wyraziła
zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez
Administratora
Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na
dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu.
Prowadzenie ksiąg podatkowych
Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z
dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201) – przetwarzanie jest niezbędne do
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze
Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi
Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu
przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej).
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie
mogą być podnoszone wobec Administratora
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może
podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia
roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawowy termin
przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć lat).
Korzystanie ze strony Sklepu Internetowego i zapewnienie jej prawidłowego działania
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony Sklepu Internetowego
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla
Umowy Sprzedaży dwa lata).
Prowadzenie statystyk i analiza ruchu w Sklepie Internetowym
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
Administratora – polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu w Sklepie
Internetowym celem poprawy funkcjonowania Sklepu Internetowego i zwiększenia
sprzedaży Produktów
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia
roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy
prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata, a dla
Umowy Sprzedaży dwa lata).
4. ODBIORCY DANYCH W SKLEPIE INTERNETOWYM
4.1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego, w tym dla realizacji
zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług
podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier czy podmiot
obsługujący płatności). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów
przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich
środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi
Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
4.2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do
wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców –
Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego
celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru osobistego, to jego dane nie będą
przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem.
4.3. Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być
przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
4.3.1. przewoźnicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy / podmioty obsługujące magazyn i/lub
proces wysyłki – w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu
dostawy Produktu przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi
realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora, a jeżeli wysyłka następuje z magazynu
zewnętrznego – podmiotowi obsługującemu magazyn i/lub proces wysyłki – w zakresie
niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi.
4.3.2. podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – w przypadku
Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub
kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu
podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym na zlecenie
Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta.
4.3.3. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne,
informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności
gospodarczej, w tym Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług
Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do
prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz
dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej
Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu
dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym
do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką
prywatności.
4.3.4. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi
wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria
prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą
polityką prywatności.
4.3.5. dostawcy umieszczonych na stronie Sklepu Internetowego wtyczek
społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających
przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego pobieranie treści od
dostawców wspomnianych wtyczek (np. logowanie za pomocą danych logowania do serwisu
społecznościowego) i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby
odwiedzającej, w tym również:
4.3.5.1. Facebook Ireland Ltd. – Administrator korzysta na stronie Sklepu Internetowego z
wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk Lubię to!, Udostępnij lub
logowanie za pomocą danych logowania do serwisu Facebook) i w związku z tym gromadzi i
udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze strony Sklepu Internetowego do
Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) w
zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj:
https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na
stronie Sklepu Internetowego – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach,
zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od
tego, czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).
5. PROFILOWANIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
5.1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o
zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22
ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne
informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych
konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze,
Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego
profilowania.
5.2. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z profilowania do celów
marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez
Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzedaży czy też
możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Sklepie Internetowym. Efektem
korzystania z profilowania w Sklepie Internetowym może być np. przyznanie danej osobie
rabatu, przesłanie jej kodu rabatowego, przypomnienie o niedokończonych zakupach,
przesłanie propozycji Produktu, który może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom
danej osoby lub też zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej
oferty Sklepu Internetowego. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie
decyzję, czy będzie chciała skorzystać z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy też lepszych
warunków i dokonać zakupu w Sklepie Internetowym.
5.3. Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie
zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego
Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym
czy też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie
Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych
osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy.
5.4. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera
się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec
tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
6.1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba,
której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych
osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia
przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma
prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych
wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
6.2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane
są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub
art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym
momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej cofnięciem.
6.3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane
są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i
trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w
szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6.4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie
wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania
dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania
publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na
podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać
tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych
podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której
dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6.5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są
przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma
prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej
danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim
przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6.6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki
prywatności, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej
wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na
wstępie polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na
stronie Sklepu Internetowego.
7. COOKIES W SKLEPIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
7.1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików
tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę
Sklepu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci
smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Sklep
Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania
można znaleźć m. in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
7.2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Sklepu internetowego można
podzielić na różne rodzaje, według następujących kryteriów:
Ze względu na ich dostawcę:
1) własne (tworzone przez stronę Sklepu Internetowego Administratora) oraz
2) należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator)
Ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę Sklepu
Internetowego:
1) sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Sklepu Internetowego lub
wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz
2) stałe (przechowywane przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego
pliku lub do czasu ręcznego usunięcia)
Ze względu na cel ich stosowania:
1) niezbędne (umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Sklepu Internetowego),
2) funkcjonalne/preferencyjne (umożliwiające dostosowanie strony Sklepu Internetowego do
preferencji osoby odwiedzającej stronę),
3) analityczne i wydajnościowe (gromadzące informacje o sposobie korzystania ze strony
Sklepu Internetowego),
4) marketingowe, reklamowe i społecznościowe (zbierające informacje o osobie
odwiedzającej stronę Sklepu Internetowego w celu wyświetlania tej osobie
spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych w tym również na
stronach internetowych odrębnych od strony Sklepu Internetowego, takich jak portale
społecznościowe
7.3. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania
przez odwiedzających ze strony Sklepu Internetowego w następujących konkretnych celach:
Cele stosowanie plików Cookies w Sklepie Internetowym Administratora
identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Sklepie Internetowym i pokazywania, że
są zalogowani (pliki Cookies niezbędne)
zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia (pliki Cookies
niezbędne)
zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych
logowania do Sklepu Internetowego (pliki Cookies niezbędne lub/i
funkcjonalne/preferencyjne)
dostosowywania zawartości strony Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji
Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji
korzystania ze stron Sklepu Internetowego (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne)
prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony
Sklepu Internetowego (pliki Cookies statystyczne)
remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep Internetowy poprzez
anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa
kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich
przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w
sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. oraz Facebook Ireland Ltd. (pliki Cookies
marketingowe, reklamowe i społecznościowe)
7.4. Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies
(w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili
przez stronę Sklepu Internetowego jest możliwe w następujący sposób:
W przeglądarce Chrome:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki
cookie”.
W przeglądarce Firefox:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki
„Dopuszczone” lub „Zablokowane”, (3) kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”,
„Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi”
W przeglądarce Internet Explorer:
(1) kliknij menu „Narzędzia”, (2) przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, (3) przejdź do
zakładki „Ogólne”, (4) przejdź do zakładki „Ustawienia”, (5) kliknij pole „Wyświetl pliki”
W przeglądarce Opera:
(1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki
cookie”.
w przeglądarce Safari:
(1) kliknij menu „Preferencje”, (2) przejdź do zakładki „Prywatność”, (3) kliknij w pole
„Zarządzaj danymi witryn”
Niezależnie od przeglądarki, za pomocą narzędzi dostępnych np. na stronie:
https://www.cookiemetrix.com/ lub: https://www.cookie-checker.com/
7.5. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie
akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków
korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej.
Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć
możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć
wpływ na niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego (przykładowo niemożliwym może
okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na
niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania
Zamówienia).
7.6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu
widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Sklep Internetowy – zgodnie z
przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki
internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików
Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach
internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych
stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge
7.7. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usług Google Analytics,
Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House,
Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i
analizować ruch w Sklepie Internetowym. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach
powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Sklepie
Internetowym i analizie ruchu w Sklepie Internetowym. Dane te mają charakter zbiorczy.
Administrator korzystając z powyższych usług w Sklepie Internetowym gromadzi takie dane
jak źródła i medium pozyskania odwiedzających Sklep Internetowy oraz sposób ich
zachowania na stronie Sklepu Internetowego, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z
których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne
(wiek, płeć) i zainteresowania.
7.8. Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania do
Google Analytics informacji o jej aktywności na stronie Sklepu Internetowego – w tym celu
można na przykład zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google
Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
7.9. Administrator może korzystać w Sklepie Internetowym z usługi Piksel Facebooka
dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal
Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność
reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający Sklep Internetowy, a
także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu
Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym:
https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.
7.10. Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam
w swoim koncie na portalu Facebook.com:
https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8.1. Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych.
Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności
tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Sklepu Internetowego
Administratora